Subject: LGBTIQ-inimeste võrdsete võimaluste edendamise aluspõhimõtted ja tegevuskava 2025–2030 eelnõu märkuste edastamine
From: Matis Rüütel <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Cc: Inge Nõmm <[email-masked]>
Date: Fri, 8 Aug 2025 13:15:58 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Anname teada, et kooskõlastame eelnõu „LGBTIQ-inimeste võrdsete võimaluste
edendamise aluspõhimõtted ja tegevuskava 2025–2030 eelnõu“, ent märgime
ära järgneva.

Vastavalt eelnõu p 2.1.2, tervise valdkonna strateegilistes dokumentides
pööratakse nähtavalt tähelepanu LGBTIQ-inimestele kaasava, võimestava ja
turvalise keskkonna tagamisele.

Märgime, et valdkonna strateegilisi dokumente koostab
Sotsiaalministeerium. Seega on meie hinnangul Tervisekassa vastava eelnõu
punkti juures märgitud kaasvastustajaks ekslikult, kuivõrd vastav punkt
seab ootuse Sotsiaalministeeriumile. Ei saa välistada, et
Sotsiaalministeerium delegeerib strateegiat koostades kohustused edasi
allasutustele. Ent täna vaid Tervisekassa eraldiseisvalt ära märkides jääb
ekslik mulje, et Sotsiaalministeeriumil on õigus kohustusi anda vaid
Tervisekassale ja TAI-le, kes on eraldi välja toodud. Samas juhib
Sotsiaalministeerium siiski kogu Eesti sotsiaalsüsteemi, kuhu kuulub
oluliselt enam asutusi. Sellest tulenevalt palume Tervisekassa
kaasvastustaja staatusest p-s 2.1.2 võtta välja.

Lugupidamisega

Matis Rüütel

MATIS RÜÜTEL
Teenusejuht
Õigustugi

E: [email-masked]
Liivalaia 36, Tallinn
    <https://www.youtube.com/channel/UC65du1Kajk0qvua45iRyquw>
<https://www.tervisekassa.ee/blogi>

E-kiri ja selle manused võivad sisaldada konfidentsiaalseid andmeid ning
seda võivad kasutada vaid kirja saajad. Palun ärge edastage ega avaldage
kirjas olevat teavet teistele inimestele ilma saatja loata. Juhul kui
olete saanud e-kirja eksituse tõttu, teavitage palun kohe saatjat ning
kustutage kiri.

This e-mail and any attachments may contain confidential and privileged
information. If you are not the intended recipient, please notify the
sender immediately by return e-mail, delete this e-mail and destroy any
copies. Any dissemination or use of this information by a person other
than the intended recipient is unauthorized and may be illegal.